eFaktura og Avtalegiro
Her gir vi deg litt mer utfyllende informasjon om hvordan eFaktura og Avtalegiro fungerer.
Rauma Energi benytter eFaktura og Avtalegiro.
Når du gir en generell aksept for eFaktura i nettbanken din vil du automatisk motta eFaktura fra alle som tilbyr dette, inkludert Rauma Energi. Den som står som juridisk eier av strømavtalen blir automatisk valgt som mottaker av eFaktura.
Kombinerer du AvtaleGiro med eFaktura betales regningen automatisk ved forfall, og du får varsel om den kommende betalingen i form av en eFaktura i nettbank. Du vil motta faktura i nettbanken rundt andre uken i hver måned. Fakturaen du mottar inneholder eFaktura-detaljer (faktura-spesifikasjoner). Fakturagrunnlaget åpnes i nytt vindu. Dersom du ikke får opp dette kan det skyldes at du må fjerne såkalt popup-blokkering og blokkering av eksternt innhold på dataen. Både popup-blokkering og blokkering av eksternt innhold fjerner du som oftest i innstillingene til nettleseren.
Opplever du at fakturaen ikke kommer når du forventer?
Det kan oppstå forsinkelse mellom varsling og når faktura blir tilgjengelig i din betalingsflate. Vent til neste dag og ta en ny sjekk av bankkonto. Du finner også dine fakturaer i appen og på Min side.
Ønsker du å se en oversikt over fakturaer tilbake i tid?
Har du behov for å se fakturaer tilbake i tid er disse tilgjengelige på den gamle versjonen av Min side. Du logger inn på gammel versjon på samme side som den nye versjonen. Gå til Min side
Skulle du ikke finne svar på akkurat det du lurer på, er du velkommen til å ringe oss på telefon 71226700.